LLOC: Estació Espai Jove de Girona (Sta.
Eugènia, 17)
DATA: Dijous 9 de Maig de 2013
HORA: 20h
La
convocatòria de la reunió es fa extensiva al teixit Associatiu Gironí,
els Grups
Municipals de l’Ajuntament de
Girona, i el Partit Polític ERC
de Girona.
Hi
assisteixen representants de la
Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH),
l’AMPA Montfalgars, l’Ateneu
Republica de Catalunya (ARC), l’AVV Sta. Eugènia, la Mancomunitat Sta. Eugènia-Can Gibert, Justícia i Pau, l’Associació d’Amics del Museu d’Art de Girona, diversos ciutadans
Gironins, i els Grups Municipals de la CUP,
ICV-EUiA. Tanmateix, excusen la seva presencia a la mateixa per motius
d’incompatibilitat horària per assistir-hi, diverses Entitats i Col.lectius
Gironins.
1.D’acord amb el primer punt de l’Ordre del Dia, fem un resum de la
darrera reunió de la Comissió del Projecte “Cuinem Juntes i Mengem en Familia”, l’Acta
de la qual podeu consultar a l’enllaç del nostre blog http://mesadentitats.blogspot.com.es/2013/05/acta-reunio-cuinem-juntes-i-mengem-en.html
, i recordem aspectes relacionats amb aquest Projecte per a aquells
assistents que no els coneguéssin.
2.Comencem el punts relacionat amb els Pressupostos 2013, explicant la
cronología de la participació de la MESA
D’ENTITATS PER LA PARTICIPACIÓ en la negociació dels Pressupostos Municipals 2013, i els motius de la nostra retirada de
la Comissió
Mixta per el.laborar el Reglament
de Pressupostos Participatius, resumits al següent enllaç del
nostre blog:
Un cop
contextualitzat, expliquem el punt en que es troba tot el procés, que a la
mateixa hora s’està reunint la Comissió Mixta de la que ens hem
retirat per tal de definir el Reglament treballat,
i que aquest Reglament serà
presentat al Ple Municipal de Dilluns 13.5.2013 per ser aprovat o no
en Sessió
Plenària.
Exposem el
redactat del Reglament que s’està
presentant a la Comissió Mixta i serà portat al Ple Municipal de Dilluns,
n’expliquem els detalls i la dinámica del mateix, i enumerem la puntuació i
repartiment per barris del mil.lió d’€
acordat.
És llavors
quan iniciem un Debat que posa en evidencia les irregularitats de tot el
procés, les imperfeccions del Reglament proposat
per l’Equip de Govern Municipal, i
el dubte més que evident que aquest sigui el Reglament d’un procés mínimament Participatiu.
Tot i que no
posem en dubte la representativitat de les Associacions
de Veïns, considerem que aquesta és insuficient davant la possibilitat que
el Reglament actuï sobre tot el teixit Associatiu de la ciutat.
Si les Assamblees de barri son obertes a totes
les Entitats, son totes elles les
que han definir el Reglament sobre
el que es regeixin.
La mecánica
de repartiment pressupostari entre barris, és sensible de continuar amb el
clientelisme històric de la nostra ciutat. I les quantitats econòmiques
d’aquestes partides son insuficients per fer propostes més enllà d’aspectes
urbanístics.
Un Reglament que, a part de no permetre
Propostes ambicioses, estableix un Ordre dels barris segons el repartiment
pressupostari similar a l’Ordre d’inversió històrica i aposta Municipal sobre els mateixos. Fent que
aquest Reglament no permeti un canvi
substancial en la dinámica de divisió de Girona
per barris, habitual fa ja massa anys.
A més, el
procés per definir aquest Reglament ha
estat impositiu, amb excessives presses, sense un consens popular, i no s’han pogut aprofundir en aspectes que
han anat sorgint en les diverses reunions de la Comissió Mixta.
És per tot
això i d’altres aspectes debatuts, que parlem de com hem d’actuar davant
aquesta situació.
I acordem que
la Comissió
de la MESA D’ENTITATS, que ja vàrem
el.laborar la nostra proposta de Reglament de Pressupostos Participatius,
es torni a reunir per redactar un model d’Al.legacions
al Reglament que s’aprovi
provisionalment al Ple Municipal de Dilluns 13.5.2013, i les presenti en
Reunió extraodinària de la MESA
D’ENTITATS per aprovar-les o no Assambleàriament.
Serà llavors
quan buscarem suports a les nostres Al.legacions,
les farem publiques, i en farem entrada en Registre
Municipal dins del termini habilitat per fer-ho.
Unes Al.legacions que acordem girin al
voltant d’aquests tres aspectes bàsics:
-Que es
canviï la denominació de Pressupostos Participatius, degut a
que el Reglament aprovat no fa
justicia al nom proposat.
-Que, un cop
canviat el nom del Reglament, es
torni a convocar la Comissió Mixta de la ciutat per treballar en un Reglament d’uns Pressupostos
vertaderament Participatius.
-Que aquest
nou procés estigui obert a la totalitat del teixit Associatiu Gironí.
Així doncs, i
un cop definides les bases de les Al.legacions
a teballar, acordem la convocatòria de la Reunió Extraodinària abans esmentada
pel proper Dijous 23 de Maig de 2013 a les 20h a l’Estació Espai Jove de Girona (Sta.
Eugènia, 17).
Serà llavors
quan es presentaran les Al.legacions
redactades per la Comissió de la MESA
D’ENTITATS que ens reunim abans de la data i hora indicades.
3.Degut a la durada dels dos punts de l’Ordre del Dia anteriors, acordem no
tractar aquest tercer punt degut a no disposar de temps per fer-ho amb la
suficient profunditat.
4.Tanquem aquest últim punt de l’Ordre del Dia sense cap Prec ni
intervenció.
Atentament.
MESA D’ENTITATS PER LA PARTICIPACIÓ
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada